«Ο Δρόμος του Μεταξιού» στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Λευκάδας

EKΘΕΣΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ

«Ο ΔΡΟΜΟΣ ΤΟΥ ΜΕΤΑΞΙΟΥ»

ΠΟΛΥΜΟΡΦΟ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ

ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΤΟΥ ΜΕΤΑΞΙΟΥ

Αίθουσα Λευκαδιακής Πινακοθήκης

Εγκαίνια έκθεσης : Παρασκευή 5 Ιουνίου 2015, ώρα 20.00

Διάρκεια έκθεσης : 5 – 30 Ιουνίου 2015

To Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Λευκάδας και η Πρεσβεία της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας παρουσιάζουν έκθεση φωτογραφίας με τίτλο «Ο δρόμος του Μεταξιού».

Δελτίο Τύπου από το Πνευματικό Κέντρο Δήμου Λευκάδας

   Η φωτογραφική περιπλάνηση αφορά τις διάσπαρτες πολιτείες της επαρχίας Gansu όπως τις Lanzhou, Baiyin, Tianshui, Jiayuguan, Dunhuang, Zhangye και Jinquan, που βρίσκονται στις απαρχές του Δρόμου του Μεταξιού, δυτικότερα της αρχαίας Σιάν, από την καρδιά της Κίνας ως την Μογγολία, την περιοχή των Ουιγούρων και το Θιβέτ. Στα βορεινά του Κίτρινου Ποταμού, που διασχίζει την πρωτεύουσα Lanzhou από τ’ αριστερά στα δεξιά, με τα 454 χιλιάδες τετραγωνικά χιλιόμετρα έκταση και τους 25.6 εκατ. κατοίκους βρίσκεται αυτή η ιστορική περιοχή.

Στο ακρότατο Β.Δ σημείο της επαρχίας είναι χτισμένη η ακριτική πόλη Jiayuguan. Εδώ όπου υπάρχουν απομεινάρια κατάληξης του Σινικού Τείχους, στο εσωτερικό του οποίου στέκουν οι δύο πύλες, φρούρια, η ανατολική της «φώτισης» και η δυτική της «ειρήνευσης», οι οποίες οδηγούσαν σε πύργους, για αξιωματούχους και τολμηρούς ορεσίβιους οδηγούς καραβανιών. Από εδώ η πορεία συνεχιζόταν μέσω Dunhuang δυτικά στις ερημικές εκτάσεις Τουρφάν και Καρακόρουμ, τα δύσκολα περάσματα των οροσειρών Αλτάϊ με τα 4 χιλ. μέτρα υψόμετρο. Έφθαναν μετά από εβδομάδες πορείας από τα ελληνικά βασίλεια της Βακτριανής στην Φεργάνα, νότια στην Ινδία ή δυτικά την Κασπία, την Αζοφική, την Κων/πολη ή και νοτιότερα στην Συρία, την Αίγυπτο, την Ρώμη.

Στις φωτογραφίες απεικονίζονται τα υπέροχα μοναστηριακά συγκροτήματα, με τις μυθικές εσωτερικές διακοσμήσεις, οι μισογκρεμισμένες στούπες, στα παλιά περάσματα του Δρόμου του Μεταξιού, τ’ απέραντα λιβάδια σε όλες τις εποχές του έτους, οι οποίες γιορτάζονται παραδοσιακά σε πολυάριθμες τελετές και χορούς «κυκλωτικούς». Επίσης τα φυσικά γλυπτά των ορεινών όγκων, με τις αριστοτεχνικά πολυχαραγμένες βραχώδεις οροσειρές, αφού «ο Θεός αεί γεωμετρά», την συμβολική αποτύπωση του Κίτρινου Ποταμού, τις χιονισμένες ερήμους με το εκθαμβωτικό χρώμα της ώχρας ν’ αντιπαλεύει το έντονο γαλάζιο τ’ ουρανού. Τα ψυχρά χρώματα να παρατίθενται στα θερμά, τα σκούρα με τα φωτεινά, σε υπέροχους συνδυασμούς δοσμένα με άψογη τεχνική δεξιοτεχνία.