Eρώτηση του Βουλευτή Ν. Λευκάδας, Αθ. Καββαδά, για την πορεία ολοκλήρωσης των εργασιών της Αμβρακίας Οδού

Την εξέλιξη των εργασιών για την ολοκλήρωση των έργων της Αμβρακίας Οδού και τις ενέργειες που σκοπεύουν να προχωρήσουν τα υπουργεία Υποδομών, Μεταφορών, Δικτύων και Οικονομικών, προκειμένου να ξεπεραστούν προβλήματα που έχουν προκύψει με τις συμβάσεις των εταιριών που έχουν αναλάβει το έργο, ζητά να μάθει ο Βουλευτής Λευκάδας Αθανάσιος Καββαδάς με ερώτησή του προς τους αρμόδιους υπουργούς.

Ο κ. Καββαδάς ζητά παράλληλα απαντήσεις για τη χρηματοδότηση του έργου και το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του αυτοκινητοδρόμου.

Όπως χαρακτηριστικά σημειώνει στην ερώτηση «η ολοκλήρωση του έργου είναι ιδιαίτερης αναπτυξιακής πνοής για την Αιτωλοακαρνανία και τις γύρω περιοχές καθώς και για την Λευκάδα, η οποία παραμένει ουσιαστικά το μοναδικό νησί του συγκροτήματος των Ιονίων σε αποκλεισμό από κάθε σύγχρονο οδικό άξονα.

Κάθε προσπάθεια για την ανάπτυξη της Λευκάδας βρίσκει προσκόμματα στην έλλειψη σύγχρονων υποδομών μεταφορών και η κατάσταση αυτή διαιωνίζεται».

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον Υπουργό  Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Σπίρτζη

Προς τον Υπουργό Οικονομικών κ. Τσακαλώτο

ΘΕΜΑ: Περάτωση έργου Αμβρακίας οδού

Έχουν ήδη περάσει πεντέμιση έτη από τότε που δημοπρατήθηκε και ανατέθηκε το έργο της Αμβρακίας οδού, έργο 48,5 χιλιομέτρων και ουδείς γνωρίζει το   χρονοδιάγραμμα  περάτωσής  του.

Όχι μόνο συνολικά αλλά τουλάχιστον για έστω μία από   τις τέσσερεις εργολαβίες στις οποίες έχει «σπάσει» το   έργο, μέθοδος για την οποία πρόσφατα η κυβέρνηση   επαίρεται ότι είναι η ενδεδειγμένη και για άλλα έργα όπως αυτό του νέου αυτοκινητοδρόμου Πάτρας-Πύργου.

Συγκεκριμένα και σύμφωνα με πληροφορίες που συγκεντρώσαμε:

1)Για την πρώτη εργολαβία μήκους 22,5 χιλιομέτρων (Άκτιο-Παλιάμπελα) απαιτείται συμπληρωματική σύμβαση της τάξης των πέντε εκατομμυρίων ΕΥΡΩ περίπου ώστε να ολοκληρωθούν και να παραδοθούν τουλάχιστον 16   χιλιόμετρα αυτοκινητοδρόμου (από Άκτιο έως και τον κόμβο Παλέρου). Η παράδοση μπορεί να γίνει σε λιγότερο από ένα έτος από την υπογραφή της σύμβασης.

2) Η δεύτερη εργολαβία, μήκους 4,4 χιλιομέτρων, εμφαίνεται ως η πλέον προβληματική (Παλιάμπελα-Γουργουβλί)   και   απαιτείται επαναπροκήρυξη του  έργου. Μπορεί όμως να διασωθεί ένα μικρό πεδινό κομμάτι από   το κόμβο  Θηρίου   Βόνιτσας   έως   τη   θέση Δρυμός.

3) Η τρίτη εργολαβία, μήκους 8,1 χιλιομέτρων (Δρυμός-Λουτράκι) έχει σταματήσει εξαιτίας ασταθούς εδάφους και έχει γίνει νέα γεωτεχνική μελέτη στη θέση Λουτράκι.

Το έργο μπορεί να ολοκληρωθεί με συμπληρωματική   σύμβαση περίπου πέντε εκατομμυρίων ευρώ. Τα έργα   αφορούν σταθεροποίηση των εδαφών εκεί που έχουν   παρουσιαστεί κατολισθήσεις και καταπτώσεις.

4) Η τέταρτη εργολαβία μήκους 13,5 χιλιομέτρων   (Λουτράκι – Αμβρακία) πάσχει εξαιτίας κατολισθήσεων και καταπτώσεων, έχουν γίνει οι μελέτες που απαιτούνται, περίπου πέντε εκατομμύρια ευρώ για την ολοκλήρωσή της.

Σημειώνουμε ότι η ολοκλήρωση του έργου είναι   ιδιαίτερης αναπτυξιακής πνοή  για   την   Αιτωλοακαρνανία   και τις γύρω περιοχές καθώς και για την Λευκάδα, η οποία παραμένει ουσιαστικά το μοναδικό νησί του   συγκροτήματος των Ιονίων σε αποκλεισμό από κάθε σύγχρονο οδικό άξονα.

Κάθε προσπάθεια για την ανάπτυξη της Λευκάδας βρίσκει προσκόμματα στην έλλειψη σύγχρονων υποδομών μεταφορών και η κατάσταση αυτή διαιωνίζεται.

Πρέπει να αναφερθεί ότι με την ολοκλήρωση του   έργου   θα αποσυμφορηθεί η Αμφιλοχία στην οποία γίνεται το   αδιαχώρητο τους καλοκαιρινούς μήνες, προκαλώντας μποτιλιάρισμα 15 χλμ.

Κατόπιν των ανωτέρω ερωτάται οι κ. Υπουργοί:

  1. Αληθεύει αν έχουν ζητηθεί από  την  Υπηρεσία  Κατασκευής και Συντήρησης Υποδομών συμπληρωματικές συμβάσεις και αν πρόκειται να εγκριθούν;
  1. Αληθεύει ή όχι, ότι με ποσό συνολικά περίπου 15 εκατομμυρίων ευρώ μπορεί να ολοκληρωθεί τμήμα του έργου συνολικού μήκους 36 χιλιομέτρων; Άν αυτό συμβεί, ποιος θα είναι ο χρονικός ορίζοντας αποπεράτωσης; Και αν ναι τι θα γίνει με το υπόλοιπο κομμάτι της 2ης εργολαβίας;
  1. Σκοπεύει το υπουργείο να συνεχίσει με τις υπάρχουσες εργολαβίες, ή να επαναπροκηρύξει συνολικά το έργο;
  1. Σε κάθε περίπτωση ισχύει ή όχι, ότι η δεύτερη εργολαβία είναι ανέφικτο να συνεχιστεί; Ποιος είναι ο σχεδιασμός του υπουργείου για την επίλυση του προβλήματος;
  1. Αληθεύει ή όχι, ότι η μόνη λύση για να συνεχιστούν οι εργολαβίες είναι να εξευρεθούν χρήματα από μόνο εθνικούς πόρους, και άν ναι, τι σκοπεύει το υπουργείο να κάνει γι αυτό;
  1. Έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση του έργου; Αν ναι, από ποιους πόρους; Υπάρχει ο κίνδυνος μεταφοράς κονδυλίων του ΕΣΠΑ στο νέο πρόγραμμα 2014-2020 και άρα η αφαίρεση πόρων από νέα έργα για την ολοκλήρωση ενός καρκινοβατούντος παλαιού, το οποίο θα έπρεπε να έχει ήδη τελειώσει;
  1. Ποιο είναι τελικώς το οριστικό χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του έργου; Πόσες παρατάσεις έχουν δοθεί και σε πόσες ακόμη σκοπεύει το υπουργείο να προβεί;