Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, τα 6 έργα που έχουν πέσει στο τραπέζι για ένταξη στο Πακέτο Γιουνκέρ είναι τα παρακάτω:
-Νέο Διεθνές Αεροδρόμιο Καστελίου
-Υποθαλάσσια Σήραγγα Σαλαμίνας-Περάματος
-Επέκταση Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού στο τμήμα Παπάγου-Λ.Βουλιαγμένης
-Επέκταση Λεωφόρου Κύμης
-Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης
-Υποθαλάσσια Σήραγγα Λευκάδας-Αιτωλοακαρνανίας
Στα παραπάνω έργα έχουμε ένα σημαντικό διαχωρισμό καθώς κάποια από αυτά έχουν διαγωνισμούς σε εξέλιξη (Καστέλι, Σαλαμίνα, Λευκάδα) και τα υπόλοιπα έιναι μεγάλα έργα που έχουν ακουστεί πολύ στο παρελθόν αλλά δεν έχουν φτάσει ποτέ στο επίπεδο της υλοποίησης.
Το σημαντικό είναι πως όλα αυτά τα έργα έχουν τις προϋποθέσεις να μπουν μέσα στο Πακέτο Γιουνκέρ, καθώς είτε θα περιλαμβάνουν διόδια είτε θα υπάρχουν τέλη, οπότε το βασικό σκέλος για την ένταξη τους είναι θετικό.
ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΓΙΟΥΝΚΕΡ
Το «Σχέδιο Γιουνκέρ» όπως είναι η σωστή αναφορά του, προέβλεψε τη διάθεση 315 δισ. ευρώ έως το 2017, με στόχο την τόνωση της ανάπτυξης. Ωστόσο, από τα ταμεία της Ε.Ε. και της ΕΤΕπ πρόκειται να διατεθούν μόλις 21 δισ. ευρώ, ενώ τη μερίδα του λέοντος καλούνται να συνεισφέρουν ιδιώτες επενδυτές. Από τα 21 δισ. ευρώ, τα 16 δισ. θα προέλθουν από διαθέσιμα του προϋπολογισμού της ΕΕ και τα 5 δισ. από κεφάλαια της ΕΤΕπ. Εν συνεχεία, η ΕΤΕπ πρόκειται να τριπλασιάσει το συνολικό ποσό (φτάνοντας το στα 315 δις. € ) μέσω μόχλευσης και να το διαθέσει ως τίτλο επένδυσης σε ιδιώτες επενδυτές.
Τα χρήματα αυτά εν συνεχεία θα κατευθυνθούν στο «Ευρωπαϊκό Ταμείο Στρατηγικών Επενδύσεων» ή EFSI, που δημιούργησαν οι 28 χώρες της ΕΕ. Το εν λόγω Ταμείο είναι σχεδιασμένο σε τετραετή ορίζοντα και στοχεύει στη χρηματοδότηση κυρίως μεγάλων και ριψοκίνδυνων επενδυτικών προγραμμάτων από ιδιώτες, όπως π.χ. κατασκευή αεροδρομίων και σιδηροδρόμων, ενώ περίπου το 1/3 θα διατεθεί για επενδύσεις επιχειρήσεων με λιγότερους από 3000 υπαλλήλους. Το δε κίνητρο για τους ιδιώτες επενδυτές θα είναι οι εγγυήσεις της Ε.Ε στο ενδεχόμενο των πρώτων οικονομικών ζημιών.
Οι Βρυξέλλες φιλοδοξούν, έτσι, ότι το βασικό κεφάλαιο των 21 δισ. θα λειτουργήσει ως μοχλός, ο οποίος θα θέσει σε κίνηση τους φορείς της ιδιωτικής οικονομίας. Τα κράτη-μέλη έχουν καταθέσει ήδη περί τις 2.000 επενδυτικές προτάσεις που αφορούν ευρυζωνικά και ενεργειακά δίκτυα, κατασκευή αυτοκινητοδρόμων, εγκαταστάσεις αιολικής ενέργειας, λιμάνια, συνδέσεις με τρένα υψηλών ταχυτήτων, ενεργειακή αναβάθμιση δημόσιων κτιρίων κλπ.
Νίκος Καραγιάννης – ypodomes.com, μέρος των πληροφοριών από ert.gr
katounanews.gr