Οι «Δέκα επιστολές προς αυτούς που τολμούν να διδάσκουν» του Paulo Freire στη Λέσχη Ανάγνωσης Λευκάδας

φωτογραφία: futfanatico.com

ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ ΛΕΥΚΑΔΑΣ

ΛΕΣΧΗ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΣΤΟΧΑΣΜΟΥ

Μετά την 24ωρη «εθιμική ανάπαυλα» της Πρωταπριλιάς, ο ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ ΛΕΥΚΑΔΑΣ-ΛΕΣΧΗ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΣΤΟΧΑΣΜΟΥ, επανακάμπτει ξεκούραστος και σας προσκαλεί στην εκδήλωση που διοργανώνει την Τετάρτη, 6 Απριλίου 2016, ώρα 8.30 μ. μ. στο Ξενοδοχείο Ιανός (Μαρίνα Λευκάδας), για να συζητήσουμε πάνω στο πρωτοποριακό έργο του πιο σημαντικού σύγχρονου παιδαγωγού, του Βραζιλιάνου Paulo Freire (Πάουλο Φρέιρε), με τίτλο: Δέκα επιστολές προς εκείνους που τολμούν να διδάσκουν (εκδ. Επίκεντρο, Θεσσαλονίκη 2009). Τα θέματα που διαπραγματεύεται ο συγγραφέας με τη μορφή επιστολών, είναι καίρια και διαχρονικά ζητήματα της εκπαίδευσης και της παιδείας με τις αντανακλάσεις τους σε όλο το σώμα της κοινωνίας, στη διαμόρφωση της πολιτικής, της δημοκρατίας, του εξανθρωπισμού της σκέψης και της ζωής.

ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΣΗ

Paulo Freire: «Δέκα επιστολές προς αυτούς που τολμούν να διδάσκουν», ένα βιβλίο ευχάριστο, βαθιάς σοφίας και σκέψης, του φημισμένου Βραζιλιάνου παιδαγωγού, ο οποίος θεωρείται ως ο σημαντικότερος παιδαγωγός στον κόσμο τα τελευταία πενήντα χρόνια.
Απευθύνεται στους δασκάλους και τους καλεί να στοχαστούν κριτικά για το νόημα της διδακτικής πράξης, καθώς και για τη σημασία της μάθησης.
Αλλά και σε γονείς, μαθητές, στην κοινωνία ολόκληρη, σε όλους όσους μετέχουν στο αγαθό της παιδείας-και όλοι μετέχουν. Πρόκειται για ένα διεισδυτικό βιβλίο που προσπαθεί να δώσει απάντηση στα στερεότυπα που κυριαρχούν τα τελευταία χρόνια στα εκπαιδευτικά συστήματα.
Στο βιβλίο αυτό ο Freire μιλά στους εκπαιδευτικούς με βάση την εμπειρία του ως δάσκαλος και θεωρητικός της παιδαγωγικής. Κανένα άλλο βιβλίο του δεν εξηγεί τόσο τεκμηριωμένα τις συνέπειες που έχουν για την διδακτική πράξη οι ιδέες και οι πρωτοποριακές θεωρίες του.
Ο συγγραφέας υποστηρίζει ότι η επιτυχία του δασκάλου εξαρτάται από τη σταθερή αφοσίωσή του στη μάθηση και στην κατάρτιση, ως μέρος μιας συνεχούς αξιολόγησης της διδακτικής του πράξης μέσα στην τάξη.
Η αποστολή του δασκάλου, σύμφωνα με το Freire, είναι ευχάριστη και απαιτητική. Χρειάζεται σοβαρότητα και επιστημονική, σωματική και συναισθηματική προετοιμασία. Είναι μια αποστολή που απαιτεί από αυτούς που αφοσιώνονται στη διδασκαλία να καλλιεργήσουν ένα είδος αγάπης, όχι μόνο για τους άλλους, αλλά και γι’ αυτήν καθαυτή τη διαδικασία που ενυπάρχει στη διδασκαλία. Είναι αδύνατο να διδάξει ο δάσκαλος χωρίς το θάρρος να αγαπάει, χωρίς το θάρρος να προσπαθεί χίλιες φορές προτού τα παρατήσει, χωρίς το θάρρος να αντιστέκεται…

Εκ μέρους του Διοικητικού Συμβουλίου

Η Πρόεδρος

Δρ. Παρασκευή Κοψιδά-Βρεττού