Πρόσκληση
Σας προσκαλούμε να συμμετέχετε στη Λέσχη ανάγνωσης της Βιβλιοθήκης
Η Λέσχη ιδρύθηκε σε συνεργασία με το παράρτημα Λευκάδας της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας
και απευθύνεται σε όσους αγαπούν το βιβλίο.
Στις προτεραιότητες της Λέσχης περιλαμβάνεται
η αξιοποίηση σπουδαίων σύγχρονων βιβλίων του τμήματος Θετικών επιστημών Δωρεάς Πέτρου & Νίτας Αργύρη στη Βιβλιοθήκη, χωρίς να αποκλείεται η διεύρυνση θεμάτων, με επιλογή των μελών
*Τι είναι η λέσχη ανάγνωσης
(Απόσπασμα από το Ε.ΚΕ.ΒΙ.)
Είναι μια ομάδα ανθρώπων που έχουν συμφωνήσει να συναντιούνται τακτικά (συνήθως μία φορά το μήνα) και να συζητούν για βιβλία που αποφάσισαν να διαβάσουν από κοινού.
Η Λέσχη Ανάγνωσης λειτουργεί με απλό τρόπο, αποτελεί ουσιαστικά μια παρέα, με κοινό ενδιαφέρον την ανάγνωση και τη συζήτηση.
Μια ευχάριστη και εποικοδομητική απασχόληση, σύμφωνα με τα ενδιαφέροντα των μελών της, που αποσκοπεί στην καλλιέργεια της σχέσης μας με το διάβασμα, και της ανθρώπινης συντροφιάς.
Καθοριστικός είναι ο ρόλος των συντονιστών, που υπενθυμίζουν ειδοποιώντας τα υπόλοιπα μέλη για την επικείμενη συνάντηση, ή συντονίζουν την κουβέντα κλπ.
Χώρος συνάντησης θα είναι η Δημόσια Βιβλιοθήκη Λευκάδας.
Παράλληλες εκδηλώσεις της λέσχης ανάγνωσης
Πρόσκληση ομιλητών και διοργάνωση εκδηλώσεων –παρουσιάσεων κλπ
Επισκέψεις σε συναφείς, με το θέμα του βιβλίου, χώρους: εκθέσεις, μουσεία κλπ.
*Η Λέσχη ιδρύεται στα πρότυπα της Λέσχης «Θαλής + φίλοι»
Επόμενη συνάντηση 29 Νοεμβρίου 2016, με τα βιβλία
«Κοντά στην κοιλιά», του Σωτήρη Δημητρίου και
«Η αφοσίωση του υπόπτου X» του Keigo Higashino.
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να δανειστούν τα βιβλία απ’ τη Βιβλιοθήκη
Ενημέρωση για την 3η συνάντηση
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ της 18ης Οκτωβρίου 2016
ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ: G. H. Hardy
ΒΙΒΛΙΟ: Η Απολογία ενός Μαθηματικού
Στην τρίτη συνάντηση της αναγνωστικής λέσχης μιλήσαμε για το δοκίμιο του
G. H. Hardy Η Απολογία ενός Μαθηματικού. Το βιβλίο που γράφτηκε το 1940
αποτέλεσε το πιο γνωστό (στο ευρύ κοινό) έργο του Hardy και θεωρείται
κλασικό ως μια μορφή υπεράσπισης του ρόλου του μαθηματικού.
Στη συζήτηση αναφερθήκαμε σε διάφορα ζητήματα που προκύπτουν τόσο από τη
γενική τοποθέτηση του συγγραφέα περί της μαθηματικής επιστήμης όσο και τις
πιο προσωπικές του αναφορές. Θέματα όπως η χρησιμότητα των μαθηματικών, η
διάκριση μεταξύ θεωρητικών και εφαρμοσμένων μαθηματικών και η οντολογική
προσέγγιση των μαθηματικών ιδεών ανήκουν στην πρώτη κατηγορία, ενώ η
διαρκής προσπάθεια της υπεράσπισης του ρόλου του μαθηματικού στο
εκπαιδευτικό σύστημα, την επιστημονική κοινότητα αλλά και την κοινωνία
γενικότερα μοιάζει να πηγάζει από τις πιο προσωπικές ανησυχίες του
συγγραφέα.
Ο Hardy πίστευε ότι οι μαθηματικές σχέσεις αποτελούν αληθινές οντότητες
μιας μαθηματικής πραγματικότητας, η οποία δε θα έπρεπε μεν να ταυτίζεται
με την φυσική πραγματικότητα, είναι όμως εξίσου «ρεαλιστική». Υποστήριζε
ότι αυτή καθαυτή η ενασχόληση με τα μαθηματικά προσφέρει αξία και
ικανοποίηση. Μοιάζει να πιστεύει μάλιστα ότι όσο πιο «αγνά» και «άχρηστα»
(χωρίς πρακτικές εφαρμογές) τα μαθηματικά, τόσο πιο «όμορφα» είναι.
Ο Hardy είχε την πεποίθηση ότι η μαθηματική επιστήμη θεραπεύεται κυρίως (αν
όχι αποκλειστικά) από νεαρά, δυναμικά και σφριγηλά πνεύματα και καθώς ο
ίδιος βρισκόταν στα 63 του χρόνια ένιωθε ότι το μόνο που μπορούσε να
προσφέρει πλέον ήταν μια Απολογία για τη ζωή και το έργο του μαθηματικού,
μια υπεράσπιση που θα μπορούσε να λειτουργήσει και ως οδηγός για τους
μελλοντικούς μαθηματικούς…
H Λέσχη Ανάγνωσης της Δημ. Βιβλιοθήκης Λευκάδας