Συνάντηση βουλευτή Θανάση Καββαδά με τον γ.γ του Υπ. Υποδομών υπηρεσιακά στελέχη του υπουργείου για τον οδικό άξονα Άκτιο Αμβρακία.

Συνάντηση βουλευτή Θανάση Καββαδά με τον γ.γ του υπουργείου Υποδομών,

Γ. Δέδε και υπηρεσιακά στελέχη του υπουργείου για τον οδικό άξονα Άκτιο Αμβρακία.

Συνάντηση με τον γενικό γραμματέα του υπουργείου Υποδομών, κ. Γιώργο Δέδε, τον διευθυντή της Ειδικής Υπηρεσίας Δημοσίων Έργων Κατασκευής και Συντήρησης Συγκοινωνιακών Υποδομών και στελέχη του υπουργείου πραγματοποίησε ο βουλευτής Λευκάδας Θανάσης Καββαδάς, με θέμα τον οδικό άξονα Άκτιο – Αμβρακία.

Τη συνάντηση  προκάλεσε ο βουλευτής ο οποίος ζήτησε να ενημερωθεί αναλυτικά για την πορεία του έργου και τις ενέργειες που γίνονται από το υπουργείο για την επανέναρξη των εργασιών κατασκευής που έχουν παγώσει.

Από τη συνάντηση προέκυψε ότι στην παρούσα φάση, υπάρχουν θετικά μηνύματα για την 1η και 2η  εργολαβία ενώ για τις υπόλοιπες εργολαβίες 3η και 4η και τα μέρη που δεν μπορούν να κατασκευαστούν από την 1η και τη 2η μαζί με το τμήμα που θα συνδέσει την Αμβρακία με την Ιονία Οδό,  θα υλοποιηθούν από μια εργολαβία «σκούπα».

Ειδικότερα από την ενημέρωση του βουλευτή προκύπτει ότι:

Για την 1η εργολαβία, από 0χλμ έως 22,5χλ. που αφορά την αρχή του έργου από τα Διόδια του Ακτίου, προκειμένου να ξεκινήσει το έργο πρέπει να εγκριθεί η Συμπληρωματική Σύμβαση από το Ελεγκτικό Συνέδριο.

Ο φάκελος της Συμπληρωματικής Σύμβασης εστάλη το Νοέμβριο του 2016 στο Ελεγκτικό Συνέδριο το οποίο σε απάντησή του στις 9/1/2017 διατυπώνει ότι δεν μπορεί να λάβει απόφαση, καθώς δεν ήταν υπογεγραμμένη η απόφαση για έγκριση ΑΠΕ που κατατέθηκαν.

Η απόφαση τελικώς υπεγράφη και την επόμενη εβδομάδα η Συμπληρωματική Σύμβαση θα κατατεθεί εκ νέου στο Ελεγκτικό Συνέδριο.

Εφόσον το Ελεγκτικό Συνέδριο εισηγηθεί θετικά, τότε το έργο θα ξεκινήσει άμεσα και θα κατασκευαστεί το τμήμα από το 1,3χλμ έως το 17,6χλμ., αλλά θα δοθεί στην κυκλοφορία μέχρι το 15χλμ, δηλαδή έως τον κόμβο Παλαίρου.

Για τη 2η εργολαβία από το 22,5χλμ. έως το 26,9χλμ. δεν προβλέπεται Συμπληρωματική Σύμβαση και δεν χρειάζεται η έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου  αλλά μόνο Ανακεφαλαιωτικός Πίνακας Εργασιών (ΑΠΕ).

-Στο τμήμα 22,5χλμ. έως 24, 8χλμ. που είναι το ορεινό τμήμα της εργολαβίας (Παλιάμπελα) θα γίνουν σχεδόν όλες οι εργασίες πλην της κοιλαδογέφυρας Τ19 μήκους 200μ περίπου.

-Το τμήμα 24,8χλμ. έως 26,9χλμ. (τέλος 2ης εργολαβίας – Δρυμός)  θα κατασκευαστεί το μεγαλύτερο τμήμα ώστε να δοθεί στην κυκλοφορία λειτουργικό τμήμα.

Όλες οι υπολειπόμενες εργασίες του ορεινού τμήματος και όποιες πιθανόν δεν ολοκληρωθούν από το πεδινό τμήμα  θα ολοκληρωθούν στην εργολαβία «σκούπα».

Για την  3η και η 4η  εργολαβία από το 26,9χλμ μέχρι 48,5χλμ (από το Δρυμό έως την Αμβρακία) τα έργα θα προχωρήσουν με εργολαβία «σκούπα».

Σε αυτήν θα ενταχθούν και τα τμήματα της 1ης και 2ης εργολαβίας, που δεν θα υλοποιηθούν σε πρώτη φάση, δηλαδή το τμήμα  από τα διόδια του Ακτίου μέχρι την αρχή του Λιμενικού Τμήματος (0χλμ. έως 1,3χλμ.) το ορεινό τμήμα της 1η εργολαβίας μέχρι το τέλος της (από το 17,6χλμ. έως το 22,5χλμ.) οι υπολειπόμενες εργασίες του ορεινού  τμήματος της 2ης εργολαβίας (από 22,5χλμ  έως 24,8χλμ) και οι υπολειπόμενες εργασίες του πεδινού τμήματος της 2ης εργολαβίας (από 24,8χλμ. έως 26,9χλμ).

Επίσης εφόσον προηγηθεί μελέτη, στην εργολαβία «σκούπα» θα ενταχθεί και το τμήμα των 400 μέτρων που θα ενώσει την Αμβρακία με την Ιονία Οδό.

Ο βουλευτής κατά την συνάντηση με τον γενικό γραμματέα Υποδομών, κ. Δέδε, εισηγήθηκε εκ νέου η 3η και 4η εργολαβία να προχωρήσουν με Συμπληρωματικές Συμβάσεις και όχι με εργολαβία «σκούπα», προκειμένου να μην υπάρξουν νέες καθυστερήσεις, από τη στιγμή που έχει ολοκληρωθεί πάνω από το 60% των εν λόγω εργολαβιών και ως εκ τούτου υπάρχει η δυνατότητα να δοθούν πιο γρήγορα στην κυκλοφορία.